De toekomst van field service

 

De toekomst van field service is right here, right now.
Ben jij klaar voor de volgende stap?

Een asset bij de klant functioneert niet en de klant neemt contact op met je serviceorganisatie. Jij stuurt een servicemonteur naar de klant, die terplekke een diagnose uitvoert. Heb je geluk? Dan heeft de servicemonteur de juiste onderdelen in de bus en is het probleem snel verholpen. Maar wat nu als er extra apparatuur of follow-ups nodig zijn om de storing op te lossen? Dat kost tijd, geld en kilometers én de klant is niet blij met die extra stilstand tijd.

 

Wat als assets sensoren hebben?

Sensoren die je vertellen dat er iets fout gaat, voordat de klant zelfs nog maar een probleem opmerkt? Het aansluitend een basisdiagnose uitvoert en zelf een probleemoplossing start om specifieke problemen te identificeren en zo de eenvoudigste problemen uit te sluiten of zelfs te verhelpen? Het bespaart je servicemonteur een volledige rit. Of het stuurt de werkvoorbereider detailinformatie van het probleem en genereert een werkorder. De servicemonteur wordt automatisch toegewezen en geïnformeerd over het probleem, de historie van de asset en belangrijkste klantinformatie. Hij arriveert met de juiste spullen, waardoor je serviceorganisatie proactief en competent overkomt. De klant is onder de indruk en blij met de verminderde downtime.

Met slimme technologie breng je assets online tegen lagere kosten. En nog veel belangrijker: je creëert uptime voor je klanten. Je service heb je getransformeerd van een break-fix reparatiemodel naar een never-fail servicemodel.

 

Verder gaan dan de typische break-fix serviceorganisatie

Klinkt als toekomstmuziek? Toch niet. Het wordt Connected Field Service genoemd en is standaard beschikbaar binnen Microsoft Dynamics 365 Fieldservice. Connected Field Service combineert sensoren, de cloud en Internet of Things (IoT) technologie met de robuuste Microsoft Dynamics 365 Field Service management oplossing. Die sensoren kunnen vrij eenvoudig of zeer geavanceerd zijn, afhankelijk van de behoefte in wat je wilt meten.

Hoe werkt het precies? De sensor is verbonden met de cloud en stuurt een waarschuwing naar Connected Field Service, zodra er een mankement wordt gedetecteerd. De geavanceerde software voert aanvullende diagnoses uit of onderneemt specifieke acties – een herstart of een meer gedetailleerde probleemoplossing. Vervolgens wordt er automatisch een werkorder in Microsoft Dynamics 365 Fieldservice gegenereerd en ingepland bij de servicemonteur die deze klus het best en meest efficiënt kan uitvoeren.

connected field service

 

Is jouw organisatie klaar voor de volgende stap?

Is jouw organisatie klaar om het service niveau naar de next level te tillen met Connected Field Service?
Vijf indicatoren:

  1. Je hebt reeds een geautomatiseerde buitendienstorganisatie.
  2. Je wil een serviceorganisatie die verder gaat dan break-fix.
  3. Je volledige organisatie omarmt technologische vooruitgang.
  4. Je wil de KPI’s (key performance indicators) verbeteren.
  5. Je denkt na over nieuwe verdienmodellen.

 

Schaalbaar en eenvoudig starten

Connected Field Service is eenvoudig op te zetten. Je organisatie en klanten plukken er meteen de vruchten van. Denk vooral niet te groot, begin eenvoudig met het monitoren van bijvoorbeeld temperatuur of trillingen. Voeg zaken toe, naarmate je organisatie zich aanpast en groeit.

Connected Field Service draait al bij serviceorganisaties over de hele wereld, die inzien dat ze nieuwe technologie moeten omarmen om op voorsprong te blijven. Ze ervaren lagere kosten, een hogere productiviteit van hun servicemonteurs, een hogere klanttevredenheid en een hoger one-time-fix percentage.

 

Wil jij de volgende stap zetten?

Is jouw organisatie klaar om van een break-fix reparatiemodel naar een never-fail servicemodel te gaan? En wil je ervaren wat deze technologie je organisatie nog meer kan brengen? Wij denken graag met je mee hoe je die volgende stap in service kunt realiseren.

>> Neem contact met ons op.