De klantreis bij serviceorganisaties

Die kan bij veel bedrijven beter.

Dat is in elk geval ons uitgangspunt en één van de kernwaarden waar we naartoe willen werken. Die ambitie deelden we een paar weken terug al in een blog over verbazende service versus verrassende service. Hier gaan we vandaag op verder door in te zoomen op de klantreis bij een serviceorganisatie.

Dat je als klant verbonden bent aan een serviceorganisatie door langdurige contracten waar je maar moeilijk onderuit kan komen, zien we steeds minder.

Gelukkig maar. Want tegenwoordig krijg je ‘connected’ klanten door loyaliteit. Die krijg je door middel van goede service. Door net (niet) te doen wat er minimaal verwacht mag worden en af te wachten… maar juist meer te doen dan de verwachtingen en proactief te zijn. Dat betekent dus mouwen opstropen en aan de slag!

Voor bedrijven die zich met service willen onderscheiden, is een goede klantreis essentieel. Een klantreis? Dat zijn alle interacties van een klant met een organisatie. Die klantreis ervaring, de som van al die klantinteracties, is bepalend voor wat de klant van jouw organisatie vindt. En het realiseren van een goede klantreis, zeker bij middelgrote en grote organisaties, blijkt nog niet zo makkelijk. Want wat vinden de klanten van jouw organisatie… echt? En waar wil je naar toe? Voor welke klantwaardering ga je? En vooral: hoe organiseer je dat?

Dit vereist een gedegen aanpak.

Natuurlijk hebben we allemaal weleens een klantwaarderingsmeting gedaan. Maar écht een goed beeld van wat de klant van jouw organisatie vindt, ontbreekt vaak.

En, is het reëel dat je in de gestelde periode die 9+ organisatie wordt? Is je organisatie hiervoor goed ingericht? Kunnen je medewerkers mee veranderen? Met alleen een goed ingerichte klantenservice of een hightech planningsafdeling kom je er niet. Als de klant vervolgens niet diezelfde goede ervaring heeft met de overige afdelingen binnen jouw organisatie zal jouw klanttevredenheid alsnog een onvoldoende opleveren.

Daarvoor is goede digitale en technische ondersteuning cruciaal.

Bij Foresea vinden wij dat de klantreis bij veel bedrijven beter kan. Zeer regelmatig lopen we tegen slechte klantervaringen aan. Gelukkig zien we ook dat het goed kan gaan. Echter, toch wordt dan vaak door bepaalde medewerkers of afdelingen het verschil gemaakt en niet bij de gehele organisatie.

 

Dat is dan ook precies waar Foresea jou mee kan helpen.

Wij optimaliseren alle contactmomenten gedurende de hele klantreis en voorzien in een consistente service ervaring met jouw gehele serviceorganisatie. Foresea voorziet je organisatie en jouw medewerker hierbij van innovatieve software binnen het Microsoft Dynamics 365 platform. Via technologieën als AI en IoT voorzien jouw medewerkers keer op keer jouw klant van de juiste informatie, op het juiste moment. De juiste service…en meer.

 

 

Verbazingwekkend, niet?